God can be funny.

Igår kom jag och David överrens om att Gud har rätt roliga sätt att visa sig på ibland;
Jag har gått o funderat på ungefär hela veckan på varför jag inte fick ett kors i konfirmationspresent. Jag menar, det är väl det man i första hand ska få? Så ja, jag har då parallellt med den tanken tänkt att jag ju borde se till att skaffa mig ett. Och igår när vi var hos Olle och kollade på en fruktansvärd film, som jag inte alls koncentrerade mig på, eftersom att jag försökte sätta fokus på Davids kors istället. Satt och pillade på det i över en timme, hurra!
När vi sen kom hem till David o skulle äta nattamat, satte sig David bredvid mig o sa att "jag tycker att du ska ha det här, och behålla det. Ska man kalla sig kristen ska man ha ett kors." och gav mig hans kors. Och hela kvällen hade jag tänkt "det är ju himla snyggt...".
Jag gillar Gud, have to say!
Borde ta mig i kragen o läsa lite psykologi o skriva svenska innan David kommer hit om en o en halv timme...
Eller så kan jag ju möblera om mitt rum o laga mat istället...
:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0