Home is when I'm alone with you

Jag är nu hemma efter mitt två veckor långa äventyr. Eller egentligen kom jag hem igår (förrgår om man räknar tiden), men åkte till jobbet ungefär direkt. Himla gött att äntligen få servera lite alkohol igen.
Firat mormor idag, 81 år gammal. Fast hon har vart "döende" i ungefär 20 år. Jag tror hon i hemlighet satsar på att bli äldsta kvinna.
Sen åkte jag till Kajsa. Vi var sociala och kollade på tv o satt vid varsin dator. Sen drack vi lite te o åt lite mackor. Och så kollade jag in hennes nya leksak - en Nikon D5000. Jag är så jäkla avundsjuk! För inte nog med att hon har köpt kamera, hon har shoppat vandringsryggsäck och vandringsskor också. Sen är det ju i och för sig inte för intet (Australien), men ändå!
ÅH! ÅH! ÅH! FÖRRESTEN! Jag är äntligen klar med mitt lilla helvete - församlingsbladet. Det går till tryck imorgon. Ska bli kul att få se det på riktigt.
Lyssnade lite på Home med Edward Sharpe & The Magnetic Zeros innan (eller egentligen hela tiden, den går på repeat) och började gråta. Dels för att jag saknar David lite och dels för att jag saknar alla mina fina älskade vänner. Ni vet vilka ni är, ring mig. Jag behöver verkligen umgås. Mitt i allt det hemska känns det skönt att Camilla stannar här, iallafall ett tag till. Och sen tittade jag ner på Aslan som sov på min axel och blev alldeles varm i hela hjärtat. Jag är så glad att jag har mina små pluttekissemissäsklingar. (Åhh, Lasse ligger i mitt knä nu o tittar på skärmen, sen tittade han upp på mig, precis som om han läste vad jag skrev.) Antonia la upp några bilder på dem på sin blogg igår.
Nu ska jag forsätta låta bli att sova även om klockan är mitt i natten o imorn ska jag träffa Tomtom o försöka ta en sväng förbi Kalles Rum.

Kommentarer
Postat av: Ailojessica

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2011-07-08 @ 10:25:14
URL: http://ailojessica.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0