Rättvisa

Sa ju typ nån gång förra veckan att jag skulle börja berätta om en del egenheter jag har. Alltså typ det där med handdukarna och så.
So here it comes: När jag gör nåt, typ kliar mig på öronen (just did) så måste jag alltid göra samma sak på höger sida som på vänster, för att annars är det inte rättvist. Eller om jag pussar på mina gosedjur (ja, jag gör det ibland för att Kinna* o Co. inte ska känna sig oälskade, trots att jag inte längre sover med dem. Så ofta iallafall....) så måste alla alltid få lika många pussar, annars är det inte rättvist. Fast ibland kan Kinna få en extra puss eller lite extra sniff bakom öronen bara för att hon är äldst. Anyways. Här kommer lite (extreeemt pedagodiska) bilder.


Här ser ni till exempel hur det ser ut när jag pillar rättvist på mina fingrar. Varje sida av nageln måste pillas på likadant. Väldigt vanligt, går se precis vad jag menar genom dessa bilder. Eller hur?


*Kinna är den (ganska stora) gosedjurskanin jag fick av min amerikanifierade farbror i present när jag föddes. På den tiden var hon nästan min dubbla storlek. Hon har varit på många platser här i världen. USA, Spaninen, Frankrike, Tyskland, Stockholm, Malmö, Prag osv. Hon har alltså upplevt så gott som allt det jag upplevde tills jag var typ... 15. Sen skaffade jag pojkvän o hon fick inte sova med mig längre. Än mindre följa med mig överallt.

Kommentarer
Postat av: Daavid!

Hehehe... Du sa i förra veckan att du aldrig vågade dela med dig av allt det här då vi var ihop för du var rädd att jag skulle stämpla dig som en psykopat? Nog för att rättvisa är bra, men det är var lite läskig rättvisa... hah

2011-02-09 @ 19:35:42
URL: http://dawie.blogg.se/
Postat av: Camilla

jag är likadan. om jag äter ngt på höger sida så ska det ätas på vänster sida också (i kinden dvs) och om jag tar fotsteg på en vitare fläck än vanligt så ska även den andra foten också få en vitare fläck.

Blir speciellt så vid kaklat golv. störande. lika många plattor per fot annars är det inte rättvist.

2011-02-09 @ 20:34:50
URL: http://camillalovgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0