rökfukt och kaffe

Jag mår lite dåligt just nu. Jag gillar inte människor som är beroende av kaffe. Inte så att jag tycker illa om människor som måste ha kaffe, jag bara... Omedvetet ser ner lite på dem. De som är beroende.
Jag har länge varit en sån som dricker te, alltid. Tar bara en kopp kaffe, ibland. Men nu är mina dagar räknade. Efter första sippen på min kaffekopp känner jag mig plötsligt piggare, som om jag är en hel människa igen. Jag mår bra. Så nu mår jag dåligt.


Men något som fick mig att bli lite mysglad o längta efter sommaren lite extramycket idag; När man är på scoutläger, mitt i sommaren, i närheten av en sjö efter tre-fyra dagar. Doften, känslan. Det är fuktigt, man känner sig lite äcklig. Man ångrar att bomullskläderna inte var fleecekläder istället. Och så luktar det eldrök överallt. Man vet att man borde hoppat i sjön igår och tvättat bort den värsta smutsen för att man, trots den överdrivna deokonsumtionen, luktar lite svett. Men så inser man att man är mitt i skogen, man luktar svett, det är lite fuktigt, äckligt och det är alldeles, alldeles underbart.

Kommentarer
Postat av: David!

Haha! Scoutläger är finfint, men är äcklig men känner sig bra med det.



Men härrom dagen lät det lite som att du inte riktigt var scouttypen då du ratade "vanliga" festivaler för att man inte kan vara lika snygg då ;)

2011-02-04 @ 13:15:03
URL: http://dawie.blogg.se/
Postat av: vikk

men sen är festival o scoutläger inte alls samma sak. :)

2011-02-06 @ 14:21:36
URL: http://insomniia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0