Har hararna dött?

Imorse när jag gick till skolan från bussen såg jag en harbajsplutt. Då insåg jag plötsligt att det är ganska längesen jag såg harbajs. Några få vettskrämda harar har jag väl sett men inte en lugn hare som har det bra. Och jag kan ju förstå om de kanske inte trivs så bra mitt i vintern, men jag tror inte jag har sett en lugn hare eller harbajs på flera år. Har hararna dött? Är de utrotningshotade nu? Har vi kört över alla de lugna hararna så att bara de vettskrämda hararna finns kvar och självdör av hjärtklappning? HAR VI TAGIT LIVET AV HARARNA?

Kommentarer
Postat av: Suss

Om du vill se harar kan du komma hem till mig, finns gott om dem här det kan hunden intyga som brukar vilja springa efter dem själv. Ibland tror jag att han tror han är en hare själv men jag kan bara säga det att han är inte lika snabb :)

2011-03-02 @ 21:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0