London calling.

När jag ens började fundera på att söka in till den utbildningen jag läser (Grafisk form och kommunikation på Södra Vätterbygdens Folkhögskola) var en av de saker som gjorde mig mest sugen resan till London. En vecka fylld med studiebesök och... ja, fritid. Och hela hösten har jag längtat efter denna Londonresa. Jag har väl egentligen längtat fram till idag när jag plötsligt insåg att "shit, vi åker nästa vecka och jag vet inte hur många skor jag ska ha med mig!". Jag har aldrig varit i London. Jag har aldrig varit någon annanstans  i England heller för den delen.

Att packa för att vara i Indien i två och en halv vecka var inga problem. Att packa för två veckor i ett svinkallt USA var inga problem. Åtta dagar på scoutläger likaså. Men en vecka i London. Vad i hela världen ska jag ta med mig? Hur mycket vågar jag packa? Ska jag bara ta med ett ombyte och köpa resten, eller är det för dyrt att shoppa där? Var finns de prisvärda butikerna? Kommer jag klara mig på de pengar jag lyckats spara efter dyra telefonräkningar och skulder eller kommer jag behöva sälja mig på en parkbänk (nudgenudge, mamma)?
Om det finns någon som har någon som helst erfarenhet av London att dela med sig av, gör det. Snälla. Helst genast.

Kommentarer
Postat av: Tom

Tandborste och extrastrumpor, resten löser sig.

2011-03-29 @ 14:16:52
URL: http://twitter.com/TompewA
Postat av: Jessica

Haha jag har varit i London men typ bara en gång. Men att shoppa kostar typ som här jag har inte hittat några riktigt fyndställen dock tyvärr :P Men vi satsade på att gå omkring och se vad som dyker upp (=



Dock finns det en marknad ute i notting hill som jag rekomenderar! Kommer inte ihåg vilken dag den var på men det kan du säekrligen googla dig fram till.

2011-03-29 @ 15:44:43
URL: http://intesomallaandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0