Saknar Skipås och Kung Midas.

Jag har alltid känt stark just för att inte känna starkt för Navid Modiri & Gudarna. "Inte min musik" har jag hävdat. Men så satte jag igång Nils playlist Myspys och bläddrade lite bland låtarna för att se om det var någon låt man glömt, som man älskar för att man älskar allt man kopplar ihop med den. Så kom jag till Kung Midas med just Navid Modiri & Gudarna. Egentligen gillar jag ju inte den låten. Men så fick jag en sån känsla av att jag var i Skipås, i Wiklundarnas sommarhem och blev helt enkelt tvungen att lyssna på hela låten och bara ligga och lyssna, sakna och njuta. Kunde nästan känna glassen smälta i munnen där jag låg på kökssoffan i uterummet. Känna den vidrigt underbara doftstanken av tång. Höra Nils och David sjunga "jag vet det är tungt vännen, men det är lugnt vännen".

Kommentarer
Postat av: MariaW

...och i Skipås har du en tröja som väntar på att du ska hämta den...

2011-05-05 @ 00:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0