Sömn sökes.

Skulle just skriva ett kaxigt inlägg om hur jag inte alls är trött. Trots att jag inte sovit mer än typ en och en halv timme. Men så insåg jag att jag bara sitter här och är apatisk och behöver en kopp kaffe innan jag funkar.
Jag är inne i en såndär period då jag inte sover så mycket, men funkar ganska bra ändå, bara jag får dricka kaffe också. Och det där med att "inte sova så mycket" har väldigt olika betydelse för olika människor har jag förstått. Vissa säger "jag måste ha åtta timmars sömn. Annars funkar inte jag." Och så finns det de som säger "det är inte så noga om det är åtta eller 12, bara det är några timmar".  Och sen finns det de som är som mig.
Nån timme nån gång ibland kan funka för mig, ibland kanske lite för länge. Det kan liksom ta en månad, eller mer, innan jag kollapsar av sömnbrist för att jag inte sover mer än en eller två timmar per natt. Inte så bra egentligen, tror jag.
En jäkligt trött Viktoria med världens bästa Toni som bjöd på wienerbröd till frukost imorse. Och flyttar man in i kläder betyder det permanent. Jag bor i den här skjortan nu. Och t-shirten med, förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0