Dags för iphone?

Jag tror att teknik har en egen vilja och att den därmed oftast vill en illa, medvetet eller omedvetet.
Min telefonjävel har bestämt sig för att stänga av alla ljud och vibration när man laddar den. När laddar man oftast en telefon? Just det, på natten. Vad kan man använda en telefon till? Just det, som väckarklocka.
Jag tror att min telefon tänker att "åh, vad jag är snäll som låter henne sova helt ostört, utan att jag gör ett endaste litet ljud ifrån mig. Hihihi, åh så snäll jag är! Snällaste telefonen i hela världen! Jag bara lyser och blinkar lite, det stör ju ingen. Hihihihhihihihihihhihi!"
MEN NEEEEEEJ! DU ÄR INTE SNÄLL DITT JÄVLA HELVETE! DU FÖRSTÖÖÖÖÖÖR!
Och eftersom att det inte bara är alarmet som ringer, utan även typ Toni igårkväll och Jocke imorse (som snällt tänkte att jag nog inte hade vaknat än. True that. Jag sov. En timme till.). Det gör att jag inte vaknar ens om någon ringer.
Är det dags för en iphone, måntro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0