FU, Dove.

Alltså, det här med hudkrämsförpackningar.

Det finns smarta förpackningar och det finns korkade förpackningar. Man kan lite naivt anta att de företag som gjort hudkräm och därmed också förpackningar till rätt länge borde ha smarta förpackningar. Men Dove, som har gjort hudkräm och andra liknande produkter har inte förstått grejen med smarta förpackningar än, av oförklarlig anledning.

Antingen har de inte tagit del av SIFO-undersökningar eller så skiter de i att förpackningen måste vara både fin och fungerande och även uppskattas av deras kunder.

 

Att göra en ganska mjuk hudkräm, som liksom flyter omkring i en rund burk utan problem, känns inte helt hundra.

Man skulle ju själv aldrig förvara t.ex. mjölken i en rund skål med väldigt liten kontaktyta mot hyllorna i kylskåpet eftersom det ökar risken för att mjölken hamnar i hela kylskåpet.

Men Dove tycker att det är en fantastiskt bra idé.

Det resulterade i att jag i lördags, efter att ha smörjt in mig, fick hudkräm på golvet, mattan, väggen, sängen och mig.

Nej, Dove, det uppskattades inte och jag tycker att det vore en fantastiskt bra ide att ha en mer cylinderformat burk. Med större kontaktyta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0