Tranås Posten.

Runt lunch tyckte jag såhär om att vara i Tranås. Ganska bra med andra ord. Insåg också lyxen med att åka tåg tidigt som fan. Och runt fyra. Solupp- och nedgång. Hur fint som helst! De är snälla mot mig på Tranås Posten, hittills. Det kommer nog inte gå över, skulle jag tro.
Måste däremot säga att jag inte alls gillar att jag idag har lagt 132 kronor (alltså ett hundra trettio och två kronor) på att bara flytta mig från punkt A till punkt B. Ej inräknat de 15 kronorna jag fick lägga för att åka två hållplatsen med buss.
Efter att ha suttit med ett åtta sidor långt föredrag om ett 100 årigt verk för att korta ner det till cirkus en a4. Och suttit på tåg utan täckning. Och inte ätit någon lunch. Och inte sovit en sekund på hela natten. Och suttit med kyrkans jävla församlingsblad tycker jag såhär om dagen.
Även om det lättas upp lite genom att jag sover hos Tom på onsdag och därmed tjänar typ 40 kronor i busspengar. Och jag får middag! Och mer sovtimmar.
Godnatt. Nu orkar jag inte med den här dagen mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0