"Det är inte roligt att vara missbrukare."

Imorse när jag stod och väntade på bussen på Juneporten stod det två män i 45-50-års åldern och pratade bredvid mig. De såg ganska vanliga, men lite ovårdade ut, även om båda två var välrakade. Eftersom jag hade sju minuter kvar till min buss skulle gå gick jag och köpte tuggimmin. När jag skulle betala tog jag ur mina hörlurar ur öronen och hade dem fortfarande i handen när jag kom tillbaka till den plats där jag stod bredvid männen. Jag börjar, eftersom jag är ganska nyfiken, lyssna på vad de pratar om.

A: "Alltså, det var ju en grej när det bara var en whiskey då och då."
B: "Ja, då var det ju gott..."
A: "Nu är det så tråkigt. Det är så tråkigt att sitta fast i skiten. Att inte få nån hjälp."
B: "Ja, det är inte roligt att vara missbrukare. Jag hatar det!"

Kommentarer
Postat av: Martina

Stsckars gubbar! Man borde ge dem en stor kram och sno all deras sprit och kanske låsa in dem ett tag så att de inte kan dricka. Eller kanske kolla med någon som kan sånt där med avmissbrukisering...

2011-10-04 @ 13:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0