Lista.

Jag tror inte att jag har gjort en sån här sen jag skrev dagbok på Lunarstorm. Eller möjligen på Bilddagboken.
I vilket fall är det längesen och det kanske är roligt att läsa. Jag vill iallfall inte städa.
1. Hur gammal är du om fem år? 24
2. Vem var den sista du träffade? Mamma. Eller Lassekatten kanske...
3. Hur lång är du? 169.
4. Vilken var den senaste film du sett? Wedding crashers med Toni igår.
5. Vem ringde du senast? Toni.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Oke :* till Toni.
7. Vad är dagens planer? Det är inte så många timmar kvar av den här dagen... Dessutom är det snarare kväll. Ska iallfall vänta på Toni och sen ska jag till papi.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms oftast. Fast tycker om att prata i telefon också. Men det är otäckt att prata med folk man inte känner. Och om man sitter typ på en tråkig föreläsning kan man ju inte prata i telefon så då äre ju bra med sms...
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? En timme sen kanske...?
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna (♥). Typ melerade ibland.
12. När vaknade du idag? 8.14 av att Toni sa "ÄLSKLING! KLOCKAN ÄR MER ÄN HALV SJU NU!"
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja. Eller... Antonia har hittat en vit katt som hon döpte till Nallen och som vi tvingade bo i vår lägenhet. Den kissade på allt. En dag rymde den. Troligen hem till sitt riktiga hem.
14. Vilken är din favoritplats? Oj. I Susannes vardagsrum kanske. Eller var som helst där det är varmt just nu.
15. Vilken plats föredrar du minst? Mörka platser. Med spindlar. 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då är jag... 29? Ja... Har barn och en fin lägenhet med Toni nånstans kanske. Förhoppningsvis inte i Jönköping.
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker. Och att sova ensam tror jag. Och monster, häxor, vampyrer, spöken och sånt (SOM INTE FINNS OM MAN INTE TROR PÅ DEM SÅ DE FINNNS INTE).
18. Vem fick dig att skratta senast? Skratta liksom mycket? Elin i helgen kanske...? Bara fnissa var nog Lasse eller mamma.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det är ju som att säga att man är för gammal för att äga en ipod. Nej, det är jag inte, men jag äger inga.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har ingen dator. Jag har en MacBook Pro.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på. Sover jag själv sover jag ibland med typ pjamas. Sover jag med Toni sover jag oftast med underkläder.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre hos mamma. Tre eller fyra eller vad det nu är hos pappa. Tror det är fyra kuddar i Tonis säng.
23. Hur många landskap har du bott i? Två, tror jag. Har så dålig koll på landskap, men det är två om Norsesund ligger i samma som Göteborg.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Eh... Ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota. Eller högklackat.
26. Är du social? Oh yes.
27. Vilken är din favoritglass? Lakrits. Eller typ B&J Fairly Nuts.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en lägenhet med låg hyra. Och ett körkort. Eventuellt en bil också om det fanns några pengar kvar.
29. Tycker du om kinamat? Beror på. Inte om den bara smakar friterat med sötsur sås. 
30. Tycker du om kaffe? Ja. (♥)
31. Vad dricker du till frukost? Äter inte frukost. Fast om man räknar förmiddagsfikat i skolan som min frukost så blir det ju kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida? Njae.
33. Kan du spela poker? Nej.
34. Tycker du om att mysa? Vadå tycker jag om att mysa? Är det ens en fråga? Vem tycker inte om att mysa? Men om det ändå är en fråga så ja.
35. Är du en beroendemänniska? Typ. Har 36 par skor. 56 nagellack. 21 teer. Fast det kanske mer är shopoholicproblem...?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja. Eller jag vet folk med samma födelsedag som mig.
37. Vill du ha barn? Ja. Antingen två eller fyra. Vilket är lite konstigt eftersom jag inte riktigt gillar heltal.
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. Gillar inte saltvatten.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Skor. 
42. Äger du dyra smycken? Nja. Har smycken som är värda mycket men som inte kostade mycket.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tuggummi.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Hm. 
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett pyttelitet på tummen. Bakade kladdkaka hos Cornelia och smeten var så hård att vispen fastnade, gick av och skar mig i tummen.
47. Vad har du för ringsignal? Ljudlöst.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, har separationsångest från allt.
49. Flirtar du mycket? Ja (säger mamma). Omedvetet hela tiden tror jag.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen.
51. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig försökt, men det borde inte vara så svårt att räkna ut hur man gör?
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? De oskuldsfulla. Läser En dag nu.
54. Läser du dagstidningen? Nej, men jag borde verkligen.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Nej.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 kanske. Eller kanske rix fm. Vet inte, lyssnar sällan på radio. 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Små gubbar som håller varandra i handen som jag eventuellt ska tatuera in på handleden.
59. När var du i kyrkan senast? Vet inte exakt... Några veckor sen kanske..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0