Mysmorgon, nästan.

Igårkväll frågade Toni om jag hade tänkt försova mig idag. Klart att jag inte hade tänkt det, så jag satte sju alarm. Gick upp efter fem av dem. Efter att Toni mumlande viskat att jag skulle mysa med honom en stund och sen tvingade upp mig.
Passade på att dubbelkolla när bussen gick. Fem över åtta kändes som en konstig tid, men tänkte att det var gött att det gick en buss som var i skolan en alldeles lagom tid. När jag sminkade mig började jag fundera på om den verkligen kunde gå fem över åtta och vara framme på Mariebo halv nio.
Mycket riktigt, det gjorde den inte. Den var framme på Mariebo fem över åtta och gick alltså för två minuter sen. Så jag tog istället bussen som skulle göra att jag bara skulle bli fem minuter sen.
Väl framme på juneporten vägrar busschauffören på 27an släppa på mig. Han stod still i två minuter vid rödljuset och vägrade öppna dörrarna. Nästa buss gick 20 minuter senare. Jag fick iochförsig tid till att köpa en stor, väldigt god, latte att piggna till med, men jag blev femtio minuter sen.
Så nej, jag tänte inte försova mig, men jag blev sen iallfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0