Städar lite, tänker lite, packar lite.

Tji fick jag som trodde att tre timmar föreläsning skulle suga rumpa och kännas som sex. Som sex timmar alltså, inget annat. Sjukt bra föreläsare. Kanoooners.

Kom hem, insåg att det på söndag kommer vara trevligare att komma hem till en städad lägenhet än till en stökig, så tog disken. Måste komma ihåg att aldrig mer göra stuvade makaroner. Fastbränd mjölk går aldrig bort?! Varken på spisen eller i kastrullen. Skit.


Fast först, innan disken, konstaterade jag att det var tur att grannen iallafall har bra musiksmak. Jag hörde den lika väl som om den spelats i vår lägenhet. Kalas.


Sen torkade jag av frukostsmulorna från mitt knäckebröd. Det luktade exakt som när man var tvungen att några gånger per termin hjälpa mattanterna att torka av borden i matsalen i skolan. Blött knäckebröd och lite sur disktrasa. NAJS. (...)


Sen dammade jag av bokhyllan. Fast bara högst upp, heh. Vem orkar plocka ut alla böcker, liksom? När jag sköljde ur trasan luktade det som om nån tömt en hårsprayflaska. Kom på att det var ungefär precis vad Toni har gjort också. Fnissade för mig själv när jag kom på att mitt rum i lägenheten på Österängen luktade exakt så när jag gick på högstadiet.


Så fort mina naglar har slutat vara disk-mjuka ska jag måla om naglarna för att sedan packa och åka till Ludvika på Tonis brors bröllop och hans dotters dop. Ops, det kanske är en son förresten? Äh, inte så noga. Det är ett barn som ska döpas och två kära människor som ska giftas. Blir nog bra. Kallt som satan. Spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0