Vill stoppa penisens bastubygge.

Ibland händer det ju att man inte hör vad någon säger. "Man hör vad man vill höra" säger man. Typ som när min lillasyster trodde jag pratade om tomater när jag pratade med mamma om bordsbenet. Oklart om hon ville att vi pratade om tomater...
I vilket fall som helst.


Det kan ju hända att man ibland läser fel. Så som jag gjorde på Aftonbladet för ett tag sen. De brukar ju ha rätt dåliga rubriker. Eller töntiga. Eller roliga. Men oftast dåliga. För en artikel om att man vill stoppa prins Daniels bastubygge där de nu bor hade man satt rubriken "Vill stoppa prinsens bastubygge". Jag läste "Vill stoppa penisens bastubygge" och började asgarva. Jag trodde verkligen att de a) hade skrivit fel av misstag b) skrivit en freudiansk felskrivning. Blev tvungen att läsa om den fyra-fem gånger innan jag insåg att det inte var de stackars redigerarna på AB som gjort fel. Det var min hjärna.


Så nu är frågan om det här med "man ser vad man vill se" är samma sak som det där med hörseln? Har svårt att tro att jag vill att ett manligt könsorgan inte ska få bygga en bastu. (Hur nu det skulle gå till...)


Två artiklar ner trodde jag också att de hade satt rubriken "Kvinna dog i arslet". Yep. True story. Var tvungen att läsa hela artikeln innan jag insåg att rubriken löd "Kvinna dog i arresten"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0