onsdagen den 16 januari 2013

För nästan ett år sen skrev jag, som en skoluppgift, en årskrönika om 2011. Skrev ner massor av saker som jag glömt bort hade hänt. 
Nu är det ett bra tag sen jag skrev något annat än hur många dagens lunch bord 21 ska ha, eller ett sms till min högt älskade sambo, men jag ska försöka att ändå, på något sätt, skriva en årskrönika för 2012. 
 
Kom hem från Malaysia i början av januari och strax efter att vi kom hem fick jag och Toni veta att vi kanskekanskekanske skulle få hyra en lägenhet i andra hand. Det tog två månader och sen flyttade vi till Studiegatan 3a på Torpa.
 
 
Att flytta hemifrån och bli sambo var roligt, jobbigt, skönt och att inse att jag kunde göra vad jag ville, utan att mina föräldrar egentligen hade en aning, var lite konstigt. Att ta ansvar för sig själv, att lagar varken Toni eller jag mat, så blir det ingen. Att tvätten inte tvättar sig själv och att det är sjukt dyrt med ost. 
Upptäckte också att när ingen frågade "hur var skolan idag? Har du några inlämnsinguppgifter eller tentor att plugga på?" så var det roligare att jobba. Att få ett omedelbart resultat med pengar på kontot istället för att läsa långa texter om något som jag kanske inte ens vill jobba med. 
 
Efter en studieresa till Stockholm med journalistklassen, efter studiebesök på otroligt häftiga arbetsplatser som Expressen, SVT, TV4, Aftonbladet och många fler och jag faktiskt bara kände ett sug efter att bli bättre på att servera god mat till restauranggäster, bestämde jag mig för att sluta skolan. 
 
Precis innan, i mars, åkte jag till Arlanda tillsammans med Alice en miniliten Willow och mamma och pappa Auregård för att hämta bästaste Kajsan som varit i Australien i ett år. 
Några veckor senare, den första april, lämnade Världens Bästa Elin Sverige för en säsong på Mallorca. 
 
I maj var det dags för bal, och jag och finaste Tom var otroligt snygga konfrencierer på Stora Hotellet. Samma kväll kom Toni äntligen hem från en väldigt lång vecka i Spanien med sin familj (och för att jag inte skulle dö av ensamhet bodde Antonia hos mig under hela veckan).
Samma vecka fick vi även veta att vi inte skulle få behålla lägenheten och började få lite lätt panik när det inte verkade finnas en enda lägenhet att hyra, såvida vi inte ville flytta från 46 kvm till 27 kvm. 
Toni var bäst och ringde och ringde till Bygginvest en gång om dagen och plötsligt dök det upp en trea på 100 kvm och vi tackade ja innan vi ens hade sett den. 
 
Den 17 juni åkte jag till Världens Bästa Elin och stekte i solen på Mallorca i en vecka. Och ja, Magaluf bjöd väl in till en del festande också. Dagen efter jag kom hem till en helt annan lägenhet än den jag åkte ifrån (eftersom Toni varit bäst och hunnit flytta alla våra saker under tiden jag var hos Elin)  fyllde jag 20 och fick lyxfrukost på sängen av mitt livs kärlek. Vi hade hela familjen hemma på födelsedagskalas och några dagar senare även inflyttningsfest. 
 
I slutet av av juli åkte jag och Kajsa till en asbra vecka på Kreta, med 1,6 mils ravinvandring, solbadande och poolbadande och havsbadande. Mer än en utekväll orkade vi inte med, då den slutade med en sjuk bakfylla och mobilfilmer vid tandborstandet.
 
I augusti hade jag otroligt roligt på jobbet och cyklade med Emma på pakethållaren hem nästan varje kväll. Bäst var kvällen när en polisbil kom bakom och vi nästan cyklade in i en vägg. 
Det var inte lika roligt när min finaste farmor dog i alzheimers.
Samma månad började jag även jobba tillsammans med Toni på Restaurang Hemma och vi hämtade hem våra kissekatter Asta och Selma (även kallat Kanini och Nosen).
 
September var mest bara jobb och lillasyster fyllde 17 och hade part-A hemma, med ordningsvakter och gästlista. 
 
I oktober kom Elin äntligen hem från Mallorca och bodde hos oss i två veckor. I mitten av november lämnade hon mig för en säsong i Sharm el Sheikh. Två veckor efter det hade jag en fantastiskt bra helg i Stockholm med Kajsa. 
 
Den andra advent hade vi glöggmingel med familj och vänner och i en hel vecka var jag sjuk (vilket hade varit omöjligt att vara om inte Jennifer kommit till Hemma).
Nyår firades in med 10 fantastiska vänner och en trerätters middag hos oss. 
 
Sen har det såklart varit en hel del annat fint, typ ettårsdagsfirande med Toni, Burlesqueklubbande, lite nya arbetsplatser och därmed nya vänner och erfarenheter. Många nya skor och lite för lite bloggande. 
 
Ska bli intressant att se tillbaka på året som kommer. Hoppas att det blir minst lika bra som det förra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0